Celem tutoringu jest zaprezentowanie możliwości i funkcji Ogólnopolskiego systemu monitorowania Ekonomicznych Losów Absolwentów szkół wyższych (ela.nauka.gov.pl). Tutoring skierowany jest do kadry zarządzającej dydaktyką, nauczycieli akademickich oraz osób organizujących dydaktykę (w tym także pracowników administracyjnych).

Dzięki generowanym przez system raportom, rankingom oraz infografikom możemy znaleźć odpowiedzi na pytania takie jak:

  • po których studiach najlepiej się zarabia?
  • kto najkrócej szuka pracy?
  • jakie jest ryzyko bezrobocia naszych absolwentów?
  • czy warto, żeby studenci pracowali podczas studiów?
  • czy absolwent z dużego miasta jest zamożniejszy?
  • jak różni się sytuacja zawodowa absolwentów studiów I i II stopnia?

System ELA daje nam także możliwość porównywania ekonomicznych losów absolwentów na przestrzeni lat oraz w kontekście lokalnym i ogólnopolskim.

Wiedza o systemie ELA będzie Państwu przydatna w kształtowaniu programu studiów i treści kształcenia, wyborze stosowanych metod dydaktycznych oraz wsparciu studentów w kształtowaniu ich ścieżek kariery edukacyjno-zawodowej.

Tutoring dla osoby początkującej obejmuje:

  • Zapoznanie uczestnika z ogólnymi zasadami działania systemu ELA (metodologia zbierania danych, używane wskaźniki – ich geneza i podział, sposoby prezentacji wyników).
  • Prezentacja możliwości systemu (generowanie raportów i rankingów; uwzględnianie wskaźników form zatrudnienia, bezrobocia i wynagrodzenia na tle ogólnopolskim i lokalnym; sposoby porównywania kierunków, uczelni, roczników itd.). Wyjaśnienie sposobów interpretacji wyników.
  • Praktyczna nauka obsługi systemu ELA (nauka generowania informacji, interesujących uczestników szkolenia; nauka interpretowania wyników).
  • Liczba godzin dydaktycznych ustalana jest indywidualnie z tutorem

Zakres tematyczny oraz liczba godzin dydaktycznych tutoringu dla osoby znającej podstawowe funkcje systemu ELA ustalane są indywidualnie z tutorem.

Prowadzące:

dr Marta Kiełkowska - Wydział Socjologii

dr Anna Dziedzic - Wydział Filozofii

________________________________________________________________________________

Tutoring odbywa się w trybie zdalnym lub stacjonarnym

(data i godzina ustalane są indywidualnie z tutorem)

________________________________________________________________________________

Prosimy o zapoznanie się z regulaminem - Regulamin

Deklarując chęć udziału, akceptują Państwo postanowienia powyższego Regulaminu.

Osoby, które pierwszy raz korzystają ze wsparcia w ramach projektu Doskonałość Dydaktyczna Uczelni, powinny wypełnić dostępny on-line

Dokumenty do pobrania:

Udział w warsztatach jest BEZPŁATNY. Po rejestracji i spełnieniu wymogów formalnych otrzymają Państwo potwierdzenie zapisu.

Kontakt: doskonalosc_uczelni@uw.edu.pl

_______________________________________________________________________

Działanie finansowane z projektu „Doskonałość dydaktyczna uczelni” realizowanego w ramach działania 3.4. Zarządzanie w instytucjach szkolnictwa wyższego Programu Operacyjnego Wiedza Edukacja Rozwój.

Oświadczenie uczestnika.pdfOświadczenie uczestnika.pdfRegulamin DDU.pdfRegulamin DDU.pdfZgoda przełożonego_DDU.docxZgoda przełożonego_DDU.docx