Celem tutoringu jest zaprezentowanie możliwości i funkcji Ogólnopolskiego systemu monitorowania Ekonomicznych Losów Absolwentów szkół wyższych (ela.nauka.gov.pl). Tutoring skierowany jest do kadry zarządzającej dydaktyką, nauczycieli akademickich oraz osób organizujących dydaktykę (w tym także pracowników administracyjnych).
Dzięki generowanym przez system raportom, rankingom oraz infografikom możemy znaleźć odpowiedzi na pytania takie jak:
- po których studiach najlepiej się zarabia?
- kto najkrócej szuka pracy?
- jakie jest ryzyko bezrobocia naszych absolwentów?
- czy warto, żeby studenci pracowali podczas studiów?
- czy absolwent z dużego miasta jest zamożniejszy?
- jak różni się sytuacja zawodowa absolwentów studiów I i II stopnia?
System ELA daje nam także możliwość porównywania ekonomicznych losów absolwentów na przestrzeni lat oraz w kontekście lokalnym i ogólnopolskim.
Wiedza o systemie ELA będzie Państwu przydatna w kształtowaniu programu studiów i treści kształcenia, wyborze stosowanych metod dydaktycznych oraz wsparciu studentów w kształtowaniu ich ścieżek kariery edukacyjno-zawodowej.
Tutoring dla osoby początkującej obejmuje:
- Zapoznanie uczestnika z ogólnymi zasadami działania systemu ELA (metodologia zbierania danych, używane wskaźniki – ich geneza i podział, sposoby prezentacji wyników).
- Prezentacja możliwości systemu (generowanie raportów i rankingów; uwzględnianie wskaźników form zatrudnienia, bezrobocia i wynagrodzenia na tle ogólnopolskim i lokalnym; sposoby porównywania kierunków, uczelni, roczników itd.). Wyjaśnienie sposobów interpretacji wyników.
- Praktyczna nauka obsługi systemu ELA (nauka generowania informacji, interesujących uczestników szkolenia; nauka interpretowania wyników).
- Liczba godzin dydaktycznych ustalana jest indywidualnie z tutorem
Zakres tematyczny oraz liczba godzin dydaktycznych tutoringu dla osoby znającej podstawowe funkcje systemu ELA ustalane są indywidualnie z tutorem.
Prowadzące:
dr Marta Kiełkowska - Wydział Socjologii
dr Anna Dziedzic - Wydział Filozofii
________________________________________________________________________________
Tutoring odbywa się w trybie zdalnym lub stacjonarnym
(data i godzina ustalane są indywidualnie z tutorem)
________________________________________________________________________________
Prosimy o zapoznanie się z regulaminem - Regulamin
Deklarując chęć udziału, akceptują Państwo postanowienia powyższego Regulaminu.
Osoby, które pierwszy raz korzystają ze wsparcia w ramach projektu Doskonałość Dydaktyczna Uczelni, powinny wypełnić dostępny on-line
Dokumenty do pobrania:
- Oświadczenie uczestnika projektu (proszę zapoznać się z treścią dokumentu, zostanie on przedłożony Państwu do podpisu przed rozpoczęciem zajęć)
- Zgoda przełożonego na udział w kursie dla osób niebędących nauczycielami akademickimi (skan uzupełnionego i podpisanego dokumentu należy przesłać na adres doskonalosc_uczelni@uw.edu.pl; jest to warunek zapisania się na zajęcia)
Udział w warsztatach jest BEZPŁATNY. Po rejestracji i spełnieniu wymogów formalnych otrzymają Państwo potwierdzenie zapisu.
Kontakt: doskonalosc_uczelni@uw.edu.pl
_______________________________________________________________________
Działanie finansowane z projektu „Doskonałość dydaktyczna uczelni” realizowanego w ramach działania 3.4. Zarządzanie w instytucjach szkolnictwa wyższego Programu Operacyjnego Wiedza Edukacja Rozwój.
- Koordynator: Marta Chełminiak
- Koordynator: Marta Kiełkowska