Celem kursu jest zaprezentowanie możliwości i funkcji Ogólnopolskiego systemu monitorowania Ekonomicznych Losów Absolwentów szkół wyższych (ela.nauka.gov.pl). Seminarium doskonalące kompetencje w zakresie wykorzystania systemu ELA skierowane jest do kadry zarządzającej dydaktyką, nauczycieli akademickich oraz osób organizujących dydaktykę (w tym także pracowników administracyjnych).
Dzięki generowanym przez system raportom, rankingom oraz infografikom możemy znaleźć odpowiedzi na pytania takie jak:
- po których studiach najlepiej się zarabia?
- kto najkrócej szuka pracy?
- jakie jest ryzyko bezrobocia naszych absolwentów?
- czy warto, żeby studenci pracowali podczas studiów?
- czy absolwent z dużego miasta jest zamożniejszy?
- jak różni się sytuacja zawodowa absolwentów studiów I i II stopnia?
System ELA daje nam także możliwość porównywania ekonomicznych losów absolwentów na przestrzeni lat oraz w kontekście lokalnym i ogólnopolskim.
Wiedza o systemie ELA będzie Państwu przydatna w kształtowaniu programu studiów i treści kształcenia, wyborze stosowanych metod dydaktycznych oraz wsparciu studentów w kształtowaniu ich ścieżek kariery edukacyjno-zawodowej.
Ramowy program kursu:
- Zapoznanie uczestników z ogólnymi zasadami działania systemu ELA (metodologia zbierania danych, używane wskaźniki – ich geneza i podział, sposoby prezentacji wyników).
- Prezentacja możliwości systemu (generowanie raportów i rankingów; uwzględnianie wskaźników form zatrudnienia, bezrobocia i wynagrodzenia na tle ogólnopolskim i lokalnym; sposoby porównywania kierunków, uczelni, roczników itd.). Wyjaśnienie sposobów interpretacji wyników.
- Praktyczna nauka obsługi systemu ELA (nauka generowania informacji, interesujących uczestników szkolenia; nauka interpretowania wyników).
Po ukończeniu kursu uczestnik:
- zna ogólne zasady działania systemu ELA i oferowane przez system możliwości dostępu do informacji,
- rozumie specyfikę sposobu prezentowania informacji w systemie ELA,
- potrafi wykonać własne porównania, generować raporty i rankingi, uwzględniając interesujące go kierunki i dziedziny naukowe oraz wskaźniki takie jak formy zatrudnienia, wysokość zarobków, bezrobocie, praca studentów itd., potrafi interpretować uzyskane wyniki,
- rozumie, jak skonfrontować wiedzę zdobytą przy użyciu sytemu ELA z realiami rynku pracy i kształcenia studentów i absolwentów.
Prowadzące:
dr Marta Kiełkowska - Wydział Socjologii
dr Anna Dziedzic - Wydział Filozofii
_______________________________________________________________________
Zajęcia obejmują również część praktyczną - uczestnicy są proszeni o przyniesienie ze sobą laptopów.
Seminarium odbędzie się w godz. 12.15-15.45 na terenie Kampusu Głównego, budynek Auditorium Maximum (sala E na parterze), ul. Krakowskie Przedmieście 26/28.
_______________________________________________________________________
Prosimy o zapoznanie się z regulaminem udziału w seminarium - Regulamin
Deklarując chęć udziału, akceptują Państwo postanowienia powyższego Regulaminu.
Dokumenty do pobrania:
- Oświadczenie uczestnika projektu (proszę zapoznać się z treścią dokumentu, zostanie on przedłożony Państwu do podpisu przed rozpoczęciem zajęć)
- Zgoda przełożonego na udział w kursie dla osób niebędących nauczycielami akademickimi (skan uzupełnionego i podpisanego dokumentu należy przesłać na adres doskonalosc_uczelni@uw.edu.pl; jest to warunek zapisania się na zajęcia)
Udział w seminarium jest BEZPŁATNY. Po rejestracji i spełnieniu wymogów formalnych otrzymają Państwo potwierdzenie zapisu.
Kontakt: doskonalosc_uczelni@uw.edu.pl
_______________________________________________________________________
Seminarium finansowane z projektu „Doskonałość dydaktyczna uczelni” realizowanego w ramach działania 3.4. Zarządzanie w instytucjach szkolnictwa wyższego Programu Operacyjnego Wiedza Edukacja Rozwój.
- Koordynator: Marta Chełminiak